Pyreneeën Experience Spanje

Er zijn legio mogelijkheden ten aanzien van de programma indeling voor een Pyreneeën Experience Spanje. Om een idee te krijgen hoe een Pyreneeën Experience Spanje er als evenement uit kan komen te zien, volgt hieronder een voorbeeld programma.

Programma

Dag 1

Aankomst op de internationale luchthaven van Barcelona in de late ochtend waarna een korte briefing van het programma volgt en de voertuigen in ontvangst worden genomen. Vertrek richting de Collsecabra regio gelegen in het hart van Catalonië. Een gebied met steile kliffen, bossen, afgelegen boerderijen, oude dorpjes en nog veel meer. Onderweg maakt de gids een heerlijke outdoor lunch. We bereiken het dorp Rupit, waar u zich, wandelend langs de kronkelende pittoreske steegjes van het dorp tussen 500 jaar oude huizen, direct honderden jaren terug in de tijd waant. De experience wordt vervolgt over offroad paden door de bossen van de Collsecabra regio richting Panta de Sau, en vervolgens naar de waterval Salt de Sallent. Hier staat een spectaculaire offroad Segway tocht op het programma. Met het voertuig kan worden gereden langs onverharde bergpaden en bospaden, heuvels op en af en dat allemaal zonder lawaai en uitlaat dampen. De offroad Segway kan zelfs door de sneeuw, modder en zand! Een bijzondere ervaring, waarbij u actief bezig bent met lichaam en de zintuigen. Dit alles in de open lucht, omringd door de schoonheid van de natuur! Voorafgaand aan de tocht wordt een instructie gegeven gevolgd door enkele praktische oefeningen.
De dag wordt afgesloten in een mooi afgelegen pension in het bos, niet ver van Rupit. Door de gastvrouw, een geweldige kok, wordt een kookworkshop gegeven waarna we tijdens het diner onze zelf bereide gerechten zullen proeven.

Dag 2

Na het ontbijt vervolgen we op onze weg, in noordwestelijke richting naar de Cadi Moixero regio. Achter deze bergketen liggen Cerdanya en de hoge Pyreneeën. We rijden door dit hooggebergte naar de grens met Andorra. Onderweg passeren we diverse uitkijkpunten van waaruit we een panoramisch uitzicht op de dalen voor ons hebben en we zijn omringd door bergen. Als het weer en de tijd het toelaten maken we een korte tocht te voet naar een van de bergmeren van deze regio. We vervolgen de expeditie met een beklimming van de La Rabbassa pas die ons uiteindelijk via de achteringang in Andorra brengt. Diner en overnachting in een berg hotel in Andorra.

Dag 3

De experience gaat verder langs de oude offroad paden tussen Spanje en Frankrijk, die, niet alleen door toeristen, maar ook nu nog door smokkelaars worden gebruikt! We bereiken diverse uitzichtpunten waar we hele valleien verspreid onder ons kunnen zien liggen terwijl we omringd worden door de bergen. Na de lunch bereiken we Llavorsi in het hart van de Noguera vallei.
Tijdens deze dag zijn er drie optionele activiteiten mogelijk. De dag kan beginnen met een optionele canyoning activiteit in de valleien van Andorra. Uitgerust met wetsuits en harnassen glijdt u langs uitdagende passages door watervallen tussen
de koele wanden van de canyons. Ook kan de dag beginnen met een afdaling op de spectaculaire Tobotronc; met 5.3 km lengte en een verval van 400 meter, is het de langste rodelbaan ter wereld! Of er kan in de middag worden deelgenomen aan een optionele rafting activiteit; een spannende maar professioneel uitgevoerde ervaring op de rivier de Pallaresa. Uitgerust met wetsuits en helmen bevaart u de wilde rivier! Deze optionele activiteiten laten de adrenaline stromen, zijn zeer plezierig en geschikt voor alle leeftijden. Diner en overnachting in een hotel in de vallei.

Dag 4

Na het ontbijt vervolgen we onze weg langs pittoreske dorpjes richting het Aiguestortes Nationaal Park; één van de mooiste en beroemdste natuurparken in Spanje. Daar we met onze eigen terreinwagens niet mogen rijden in het park stappen we over naar de park Land Rovers waarna zullen klimmen naar de Pont Amitges op een hoogte van meer dan 2400 meter. Vanaf hier gaan we te voet verder voor een afdaling naar het Maurici bergmeer. Van daaruit zullen we verder rijden in de richting van de Sierra Bou Mort. Overnachting en diner in een hotel in de stad Sort.

Dag 5

Op deze laatste dag van de experience hebben we voordat we teruggaan naar Barcelona een aantal alternatieven om onze expeditie in de Pyreneeën af te sluiten. We kunnen nog enkele korte off-road tracks rijden of u kunt deelnemen aan het spectaculaire High Rope parcours. Voor diegene die willen genieten van de omgeving is er de mogelijkheid te relaxen bij het hotel. Tijdens de optionele High Rope activiteit zult u deelnemen aan spannende uitdagingen van verschillende moeilijkheidsniveaus waarbij u zich gezekerd aan een lifeline beweegt van boom tot boom middels krab wandelingen, touwladders, slingerlianen, evenwichtsbalken alsook de populaire tokkelbaan. Ongeacht behendigheid, ervaring of leeftijd, kan iedere deelnemer zelfstandig op eigen tempo meedoen, waarbij men te allen tijde individueel gezekerd en beschermd is.
Na de lunch rijden we terug naar de internationale luchthaven van Barcelona voor de terugvlucht naar Amsterdam.

De programma indeling kan uiteraard in overleg naar uw wensen worden aangepast.

Accommodatie & Maaltijden

Onze accommodaties zijn zorgvuldig geselecteerd en sluiten perfect aan bij het avontuurlijke karakter van dit evenement. Gastvrije en sfeervolle accommodaties in de natuur. De hotelkamers zijn schoon en hebben een eigen toilet en douche.

Alle restaurants die we gedurende dit evenement bezoeken leveren fantastische gerechten, bediening en sfeer. De geroemde Spaanse keuken is één van de belangrijkste grondleggers van het Mediterraan dieet. In feite bestaat de Spaanse keuken uit vele regionale keukens, zoals de Catalaanse, Galicische of Baskische keukens die allen onderling sterk verschillen. Binnen de enorme hoeveelheid producten die de Spaanse keuken kenmerken, zijn een aantal internationale begrippen zoals jamón serrano, chorizo, gazpacho, paella, de Spaanse tortilla en de talloze wijnen, onder andere afkomstig uit La Rioja en Valdepeñas. Typische kenmerken van de Spaanse gastronomie en eetcultuur:

• Scheutig gebruik van olijfolie, Spanje is de grootste olijfolieproducent ter wereld.
  • Het gebruik van verschillende soorten uien, knoflook en peterselie als belangrijkste smaakmakers
  • Tweemaal daags eten (rond 15:00 en rond 22:00), meestal een voorgerecht en een hoofdgerecht

Het ontbijt is zoet, meestal bestaande uit fruit, sterke koffie en zoetigheden die per regio sterk uiteenlopen.

Organisatie

Een team enthousiaste begeleiders van Active Drive ondersteunt door lokale partners onthaalt u ter plekke en zorgt er voor dat geen enkel detail uit het oog wordt verloren. Hierdoor krijgt u voldoende tijd voor ontspanning en ruimte om van de prachtige omgeving te genieten.

Overige activiteiten

Qua activiteiten zijn er in de Pyreneeën diverse mogelijkheden die we kunnen aanbieden:

Tobotronc Tobotronc
Met 5.3 km lengte en een verval van 400 meter, is dit de langste rodelbaan ter wereld! Geniet van deze spannende en spectaculaire afdaling vol bochten door La Rabassa Forest op een comfortabele tweezitter slee op stalen rails boven de grond, waarbij u met een remhendel ten alle tijde de controle over de slee behoudt.
Koko36 Canyoning
Canyoning is een sport, waarbij men de loop van een rivier door een kloof volgt. Canyoning is dus vooral een sport, die in de bergen wordt beoefend. Om de rivier te volgen is het daarbij nodig te wandelen, te klimmen, te springen, te zwemmen en te abseilen.
Koko35 Raften
Daal in groepsverband de stroomversnellingen van de Palaressa rivier af in een opblaasbare boot met gids en ontdek de adrenaline van het raften in de Pyreneeën.
Koko37 High Rope
Tijdens deze activiteit ervaart u spannende uitdagingen van verschillende moeilijkheidsniveaus waarbij u zich gezekerd aan een life-line beweegt van boom tot boom middels krab wandelingen, touwladders, slinger lianen, evenwichtsbalken alsook de populaire tokkelbaan.

Alternatieve programma’s

Naast dit evenement kunnen wij ook evenementen in andere nabij gelegen streken van Spanje zoals Baskenland, Asturias en de beroemde Picos de Europa verzorgen. Ook in deze streken zullen we verblijven in authentieke en rustieke hotels en genieten van de Spaanse culinaire lekkernijen, bezienswaardigheden en prachtige natuurgebieden. Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om andere outdoor activiteiten zoals quad rijden, kajakken, paardrijden, hiken en een scala aan uitdagende sporten te combineren met het terreinrijden.